3 Temmuz 2012 Salı

üZüMLü PeRDe SeMaLi



bu perde cok emek isteyen bir perde ben basladim pisman oldum diye bilirim ama inat ettim :D:D ama ben günes perdesine yaptim.. bitirdim zaman onuda ekliyecem...

ilk basta zikzak bölümüyle basliyalim cünkü uzunlugunu belirlememiz icin önce onu örmemiz gerekiyor... bunu istediginiz uzunlukta ve istediginiz genislikte öre bilirsiniz kendi isteginize bagli...


sonrada yapraklarini örmeye baslayin... ilk önce bir göbek örüyoruz yapraklari birlestire bilmek icin...



görüldügü gibi göbekte 5 tane yaprak örüp birlestirmemiz gerekiyor...


yaprak SIK igne olarak örülüyor... bir cicek olustura bilmemiz icin 5 tane yaprak yapip birlestirmemiz gerekiyor göbekle...


yukari resimde görüldügü gibi 5 yapraktan ve bir göbekten bir cicek seklini elde ediyoruz....


yukardaki sekillede üzmümüzü yapacagiz... 13 tane halkadan bir üzüm sekli cikaracagiz...

birinci sirada 3 halka.. ikinci sirada 4 halka... ücüncü sirada 3 halka.. dördüncü sirada 2 halka ve besinci sirada 1 halka ekliyerek

sonra bu yaptigimiz yaprak ve üzümleri ördügümüz zik zak dantele ekliyecegiz.... asagida görülen üc resimdeki gibi...




eklemeler bittikten sonrada zikzakin üzerine... asagdaki sekli örüyoruz...


en sonada boncuklarimizi ilk resimde görüldügü gibi hem yapraklarin ucuna hemde üzümlerin ucuna istedigimiz uzunlukta zincir cekerek boncuklarimizi takiyoruz...












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder